onsdag 27 mars 2013

Påsk

Nu står påsken för dörren igen och jag tycker det är härligt! Det är liksom en helg som inte har så många förväntningar på sig. Släkten måste inte samlas, det finns ingen förväntan på femrätters med efterföljande fyrverkeri och ingen stång ska lövas och dansas kring. "Missförstå mig rätt" som man brukar säga... Jag tycker om att träffa släkt och vänner, jag älskar att planera middagar, menyer och festliga bak! MEN: det är rätt så skönt med en långhelg där det är helt ok med en lite lägre ambitionsnivå :-) Framförallt är det så härligt med ljuset som återvänder och med det hoppet om att vår och värme också är på väg!

Som jag skrev häromdagen tänker jag mig ju att jag har ett litet blogguppehåll ett tag. Jag verkar dock inte lyckas hålla mig borta helt och hållet! Jag kommer helt klart att göra några av mina påskfavoriter de kommande dagarna och även prova något nytt. Ni får dock hålla till godo med de påskrecept jag redan samlat under rubriken Påsk, såsom påskgubbar, påsktårta och örtkryddad lammstek. Sill är ju naturligtvis också välkommet på påskbordet och tänk på att den ska läggas in några dagar innan den ska ätas... Hoppas du finner något som passar just dina smaklökar!
Glad påsk på er allihopa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar