torsdag 12 juni 2014

Tid för återhämtning

Ibland säger kroppen och själen ifrån. De viskar lite försiktigt i början men när man inte lyssnar sätter de bara stop helt plötsligt en dag. Tröttheten blir överväldigande och känslorna överraskande och svåra att styra och förstå. Trött och ledsen för ingenting och nej, sova hjälper liksom inte mot denna trötthet. Kropp och själ begär Time Out och tid för återhämtning. 
Mitt uppehåll från bloggen var en del av ett försök att slippa tvingas till denna Time Out antar jag. Under perioden för blogguppehållet var jag tvungen att fokusera på helt andra saker. Nu tror jag att bloggen kan vara en del i återhämtningen. Lust, ork, nya rutiner och inspiration till nya projekt ska lockas fram igen! 

Tid för återhämtning - där är jag nu. 


Jag försöker se det stora i det lilla
och njuta av små vardagliga under,
som när en pion slår ut till exemel.


 

P.S. För er som oroar er för (eller kanske rent av hoppas på) att denna blogg kommer att förvandlas till ett terapirum där jag skriver självutlämnande och ocensurerat om min vardag just nu vill jag bara säga: så blir det inte. Bloggen heter "Karins goda" och den kommer även fortsättningsvis att övervägande handla om just det goda i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar