måndag 13 augusti 2012

Catering

I helgen som var hade min man och jag en gemensam födelsedagsfest - tillsammans fyller vi 75 år i år. Eftersom vi nog ändå har det mesta vi behöver så önskade vi oss inga presenter. Det vi saknar mest just nu är tid för att ta hand om hus och trädgård, så därför önskade vi oss ett handtag med just detta. Redan klockan nio på förmiddagen kom de första gästerna för att dra igång arbetsdagen och sedan kom det ny "arbetskraft" med jämna mellanrum. Naturligtvis måste det fyllas på med energi emellanåt. Fika, lunch, mera fika och så naturligtvis en avslutande måltid på kvällen. Bullar bakade jag en riktigt stor sats för inte så länge sedan och plockade bara fram ur frysen tillsammans med syltsnittar så var fikat fixat. Till lunch drog vi fram grillen och slängde på ett gäng smakrika korvar och till kvällen, ja då blev det catering och sedan tårtor från... frysdisken. Så helt olikt mig. Jag vill helst göra allt själv. Men det här var nog ett av mina bästa val på länge. Att avstå matlagning och tårtbakning. Det spelar ingen roll hur roligt man tycker det är med matlagning och bakning, ibland är det bäst att ta hjälp ändå...

Det var en riktigt god dag med goda vänner som gav oss den bästa av födelsedagspresenter. De gav av sin tid och kraft, de delade med sig av sitt kunnande och höll ett gott humör dagen lång. Tack alla ni som deltog!!!

En stor björk möter sin överman!
...och här blir stort träd till huggen ved. 
Var och en gör så gott den kan :-)
En välförtjänt fikapaus för hårt arbetande vänner.
Vår hund passade på att fjäska lite extra för sin favoritgranne.
En carport är bra till mycket! Med pressening för öppningen blir det ett mysigt
uterum perfekt för långbordsdukning. Tre bord klämde vi in och belönade oss
alla med mat och tårta.
Nu njuter vi bl.a. av en välrensad avenbokshäck...
...nya staketbrädor samt nymålade stolpar och en björk mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar